Skip to content
bosadaqui.cat

Consells per a l’alimentació dels nens a l’escola

Des de Bo, Sa, D’Aquí ens preocupem per l’alimentació que reben els nens a l’escola. Per això fomentem i donem a conèixer tots aquells centres que aposten per oferir un menú basat en productes de proximitat i productors del territori.

Fomentar bosadaqui.cat

Per portar a terme el nostre objectiu, apropem artistes coneguts del panorama musical català a les escoles que tenen un compromís amb els aliments de km 0 i sostenibles, oferint una alimentació saludable i de proximitat.

Amb la disposició del certificat Denominació de qualitat Bo, Sa, D’Aquí, les diferents escoles poden participar en un concurs, gràcies al qual les guanyadores viuen una experiència única amb artistes joves de Catalunya.

Des de Bo, Sa, D’Aquí tenim com a missió fer arribar els aliments de proximitat dels nostres camps i de la nostra mar als diferents menjadors escolars de Catalunya. Els nostres valors són conscienciar, exposar, conèixer, fomentar, entendre i difondre perquè els menjadors dels centres apostin per menús equilibrats, amb productes de temporada i tinguin un compromís de sostenibilitat.

Tips i consells per a l’alimentació dels nens i nenes a l’escola

L’alimentació és un procés que ens acompanya durant tota la vida. Per això és important que, des de ben petits, fomenten una nutrició saludable, sostenible i que cobreixi totes les necessitats nutricionals de cada etapa de la vida. D’aquesta manera, podrem assegurar el correcte creixement i desenvolupament físic i intel·lectual.

A continuació donem 10 consells per a una correcta alimentació dels infants a l’escola:

  1. Alimentació variada: s’ha d’oferir una alimentació basada en aliments de tots els grups i de manera equilibrada.
  2. Fruites i verdures: han de menjar fruites i verdures de temporada diàriament, perquè aporten les vitamines, minerals i fibra que necessiten.
  3. Hidrats de carboni integrals: els hidrats de carboni com el pa, l’arròs i la pasta convé que siguin integrals, ja que aporten més fibres, més vitamines i més minerals. S’han d’alternar amb patates, llegums i cereals.
  4. 3 racions de làctics al dia: amb aquesta proporció ens assegurem de l’aportació necessària de calci pel correcte desenvolupament.
  5. 2 racions de proteïnes al dia: prendre dues peces de proteïnes al dia que poden ser carn, peix, ou o proteïna vegetal.
  6. Consum d’aigua: sempre per beure s’ha d’oferir aigua perquè estiguin ben hidratats.
  7. Oli d’oliva: utilitza oli d’oliva tant per cuinar com per servir en cru.
  8. Aliments frescos i no processats: donar prioritat a aliments frescos, de temporada, de proximitat i no processats.
  9. Làctics sense sucre: els làctics s’han de servir sense sucres afegits, en forma de llet, iogurt natural i formatges.
  10. Postres naturals: usar fruita fresca com a postres habituals.

Vols conèixer si la teva escola ofereix un menú saludable i de proximitat i si compleix amb els requisits per obtenir el Certificat Bo. Sa. D’Aquí? Participa a través del formulari i estigues compromès amb una alimentació saludable dels nens i les nenes a l’escola!